Gör egen inpackning

Har kollat lite på hår-inpackningar som man gör själv hemma. Billigt och enkelt!!

Här har ni några jag tänkte prova. Den första hade Emilia provat och tyckte det fungerade bra, så den ska jag göra i morgon!

* 1 Avocado + 1 msk honung - Blanda tills det blir en slät smet. Låt verka under en handduk i 20   
min.

* Öl (kan även blandas med olivolja, ägg..)

* Olivolja i topparna (kkan även användas i hårbotten men det blir fett väldigt fort sen då)

* Banan, avocado & Naturell youghurt

*
-1 del av ditt favorit-balsam (fuktgivande).
- 1/4 del honung.
- 1/4 del aloe vera gel.

* Avocado + Olivolja


Jag vet att ägg är bra för håret också. Men det luktar så illa även när man tvättat håret. Så jag är skeptisk.


Hoppas nån funkar för er!


Mitt hår i våras.
Använder locktång från "OBH Nordica Björn Axén"

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Jag vill gärna se din blogg

Lämna kommentar

Trackback
RSS 2.0