Hårtips!

Dagen har varit bra, och Emilia och jag gick hem till mig för att ha Erik till kvällen. Det blev bland annat att titta på "Flickan som lekte med elden". Bra film! Nu är det bara sista filmen kvar att titta på i den film-serien. haha bättre sent än aldrig! När Emilia gått hem hade min papi grillat. Mumsigt! Kött & pommes, med cider som dryck. Lyckat!

Jag tänkte ge er lite hårtips igen!
Men först måste jag bara visa er en bild som Emilia skickade idag, som passar väldigt bra inpå hur jag vill att mitt hår ska se ut "när det är klart". Alltså när det har växt ut.


Här kommer lite enkla tips på hur man kan motverka att det blir slitet så lätt:

* Tvätta håret så sällan som möjligt. Är det fett och du inte ska nån stans så kan du lika bra vänta med att tvätta det tills nästa dag.

* Tvätta i så kallt vatten som möjligt. (inte för kallt bara efter som att det inte är bra för huvudet). Eller skölj bara ur håret med kallvatten det sista du gör innan du kliver ur duschen.

* Ha inpackning i håret minst en gång i veckan. Jag använder det i stället för balsam varje gång jag dushar.

* Olivolja är fett, och naturligt. Så jag har kommit på att det borde vara bra för håret. Jag sökte på det på internet och till slut fick jag det bekräftat. Jag brukar ha mycket olja på händerna, gnugga, och krama in i håret. Men bara ute i topparna, 20 min innan jag dushar. Kom ihåg att ibland kan man få schamponera två gånger för att det ska gå ur riktigt. Det är väldigt bra att göra om håret är väldigt torrt uti topparna!

* Ha ett så milt schampo som möjligt. Visst, håret  blir fett lättare, men ju starkare shampo du har, ju mer sliter det!

* Schamponera helst inte topparna. Det torkar bara ut håret i onödan.

* Ha håret uppsatt när du har stickade eller sträva tröjor. Det sliter mycket på håret när det dra mot tröjan.

* Ha inte många hårprodukter. Det är bättre att hålla dig till några få, bra.

Och kom ihåg, att även om din kompis använder produkter hon/han tycker fungerar bra, så kanske dom inte är så bra till ditt hår.

Hoppas ni blev något klokare på håret!

puss och kram*

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Jag vill gärna se din blogg

Lämna kommentar

Trackback
RSS 2.0