igår/idag

Nu har kommit hem från våran klass-övernattning! Är heelt slut i hela kroppen. Men i morgon är jag ledig så jag får vila ut mig.

Vi har i alla fall haft en bra resa. Även om de bara blev över en natt, lite kort kanske, men skönt att vara hemma ändå!
Igår när vi kom dit satte vi upp tält, fikade, åt middag och åkte i väg och spelade lite fortbollsmatcher. När vi kom tillbaka blev det att hoppa i forsen för mig och två till sen bastuuu! As skönt.
Hade en skön kväll med lite pilkastning, korvgrillning, skitsnack och sedan gick jag och några till in i klubbstugan (hosjöholmens paddelklubbstuga där vi var) och spelade kort och lyssnade på lite musik. Sedan blev det film men alla stack och det slutade med att jag, sebbe och rasmus sov i en klump i soffan haha. Sen vaknade vi vid halv 6 och gick ut i tälten :p Blev inte att sova i nått tält i alla fall. Men vi slapp ju frysa ;)

Idag hade vi forspaddling då vi fick prova på lite olika grejer och åka genom portar och grejer i forsen, viket var askul! Särskilt att åka i den strömma forsen och även att åka i bara våtdräckt och flytväst ner för den. Lite kallt med askul! :p Var inte bara liiite skönt att komma in i bastun sen :p Mycket badande idag i alla fall! Rekommenderar er att prova på det :)

När vi var klara åkte vi in till falun för att käka lite och sen få en guidad tur i koppargruvan, vilket var intressant. På vägen hem vara allla helt döda och man var inte så pepp att ta hand om alla grejer tillbaka i skolan igen.


Moa precis när vi kom dit :p


När sötsuget slår till tar man vad man har!


och i brist på nått att göra, malde jag ner moas kaffebönor ha ha...


simon, lisa och moa :)


sent på kvällen innan vi gick upp till sofforna :)


ovanför gruvan innan vi gick in i den idag. :)

Ni får nog fler bilder nästa vecka när jag fått bilderna från moas kamera som vi använde en hel del :) (om jag orkar..)


Grattis igen ( efterskått) Emilia som fyllde 17 år igår! Hoppas du hade en bra dag!

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Jag vill gärna se din blogg

Lämna kommentar

Trackback
RSS 2.0